Dag 6 - Kelly State Park

10 april 2016 - Crystal River, Florida, Verenigde Staten

Een verslagje van gisteren, zaterdag 9 april. Wat een topdag weer! We zijn na ons ontbijt bij Denny's waar ik ENORME pancakes kreeg die niet weg te krijgen waren,  vertrokken naar Kelly State Park in Apopka.

Pancakes bij Denny's

Een natuurreservaat waar je met een te huren binnenland door een kraakheldere rivier stroomafwaarts kunt dobberen.

In de Mustang met de dobberbanden

Zo mooi! Na een rondje dobberen hebben de banden in de auto gepropt met enig pas en meetwerk en zijn we gaan lopen in het park. Echt prachtig! Er lopen veel eekhoorntjes, we zagen vlak voor ons een hert met kleintje, later nog twee herten, ennnnn een wasbeer! Helemaal enthousiast waren we, zo gaaf!

Kelly State Park zwemgedeelte

De dobber rivier

Kelly State Park waar de bron ontspringt

Zo helder!

Best wat kilometers gemaakt weer, en dat voelen we best wel in de voetjes en benen. Rond half vier uit het park vertrokken, op naar Crystal River. Veel bikers hier.

Biker café

Heel heel anders dan omgeving Orlando waar het toch wel een toeristen kermis is. Nu reden we via platteland, tussen waterrijke gebieden naar Crystal River. Het is hier een beetje pauper vind ik. Crystal River moet denk ik blij zijn met de mooie natuur want veel meer is het niet.
Gister avond na aankomt in ons motel, werd het tijd om wat te gaan eten. Restaurant 1 was heel leuk en moesten we anderhalf uur wachten op een tafel, laat maar. Restaurant twee leek vreselijk en was bij binnenkomst nog erger dan we dachten. Ik dacht nou ja wel funny misschien, maar dat was t niet. Dus na een cola weer vertrokken. Uiteindelijk weer bij Applebees terecht gekomen, hier konden we meteen aan tafel. Prima en gezellig!

Nu is het zondag ochtend. We gaan  zo ontbijten en dan Three Sister Springs bezoeken. Ik vermoed vergelijkbaar met park van gisteren.  Er zijn hier puma's, bobcats, zwarte beren, otters, roggen, zeekoeien, schilpadden, herten en wilde kalkoenen te spotten. Ik ben benieuwd! Vind t best een beetje spannend.. Want ze zitten dus niet achter een hek.. To be continued!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Veronique:
    10 april 2016
    Zo zeg, het klinkt als een groot avontuur, leuk verslag weer hoor!
    Ik hoop dat er morgen weer een nieuwe is want met loslopende poema's weet je dat maar nooit!.... Super om zoveel dieren inhet wild te zien, en dan eerst zo'n ontbijt, haha, wat een feestdag!
    HVJ xx
  2. Heina:
    10 april 2016
    Dit zijn nog eens vakanties ! Morgen de poema's niet aaien hoor !! schijnen ze niet zo van te houden, wel van benen :-)
    Graag morgen foto van handen en voeten :-)
  3. Laura:
    10 april 2016
    Wow! Mooi weer en wat een helder water. Nog geen manatee gezien? Jullie zijn lekker aan het genieten zo te zien, echt gaaf. Veel plezier nog xxx
  4. Edwin:
    10 april 2016
    Ziet er wel weer gaaf uit hoor. Zeker met dat kraak heldere water (en die schattig roze gelakte teennagels). Hoe bevalt de Mustang? Zie morgen graag de foto`s voorbij komen met de wilde beesten. En nee Auke we nemen geen genoegen met een snoek aan een haakje...
  5. Phil:
    11 april 2016
    het klinkt allemaal goed die avonturen van jullie !veel plezier enjoy peace