Dag 10 - Everglades, Key Marathon en paradijselijk Sombrero Beach

13 april 2016 - Marathon, Florida, Verenigde Staten

Wat een fantastische dag was dit weer zeg! Echt weer volop genoten!!
Wekkertje weer vroeg gezet, half zeven eruit. Ontbijt bij Ihop en met een koffie to go de auto in. We werden uitgezwaaid door een dolfijn die zn vin nog even aan ons liet zien. Op naar Everglades City voor de Airboat Tour. Onderweg twee herten die overstaken, zo mooi!
Vertrok volgens de site om 10 uur een trip met de Airboat, we kwamen vijf voor tien aan en konden nog mee. Bruut geweld zo'n Airboat zeg! Door de mangrove met een flinke vaart tussen de bossen door, en brullen dat ding! Had eerlijk gezegd verwacht meer wildlife te zien, geen krokodil te bekennen.. Wel een paar wasbeertjes, wat een snoepies zijn dat! Na de Airboat Tour op advies van de captain doorgereden en gestopt bij een wildlife trail. Alligators, veel schilpadden, grote witte reigers en heel veel vis. We hoopten de puma's te zien maar dat feest ging niet op. Die alligators zijn wel echt indrukwekkende beesten, en zo dichtbij!

Samen op de Airboat Everglades

Airboats

Racoon in de Everglades

Alligator

En dooorrrrr naar de Keys! Brug op, brug af over pracjtig blauwe tropische zee, en ga zo maar door tot Key Largo waar we stopten om een reservering te maken voor ons snorkeltrip voor morgen. Er schijnt slecht weer op komst te zijn, dus morgen is de beste dag om te gaan werd ons verteld. Zo gezegd, zo gedaan. Morgen om 12.15 vertrekken we voor ongeveer drie uur de zee op, naar het John Penekamp Reef. We stoppen op drie locaties om de onderwater wereld te bewonderen. Reispil erin en dan hopen dat we niet groen worden...

Ingecheckt in ons motel, ik deed de deur open en rook chloor, word ik helemaal rustig van, FIJN!! Hele leuke frisse kamer, niet groot, wel schoon en een tegelvloer. In tegenstelling tot alle andere kamers tot nu toe met van die gore vloerbedekking, jegh!

Koffer geïnstalleerd, flesje drinken mee en het rv terrein hierachter opgelopen dat doorloopt tot aan zee. Wow! Zo mooi! Waren net twee oude mannetjes terug van vissen, ze hadden grote schilpadden gezien en oa twee dogfish gevangen, kleine haaitjes. Ik heb ze even gevoeld en tis net een perzik, heel gek. Vervolgens werden ze vakkundig aan bonken gesneden onder onze neus. De pelikanen zaten te wachten, want die krijgen de restanten. Leuk om die knapperds van zo dichtbij te bekijken. Heel mooie blauwe ogen hebben ze!

Dogfish catch

Hongerige pelikaan

Auto in en naar Sombrero Beach. Wederom WOW! Meteen dolfijnen in het vizier, een hele groep vlak voor de kust aan het jagen. Zon die ondergaat, palmbomen, wit zand en een warme zee. Wát is dit genieten zeg! Tijd staan kijken want t was te mooi om niet te kijken.

Samen genieten op Sombrero Beach

Auk op Sombrero Beach, Marathon

Het valt ons op dat veel mensen het leuk vinden een praatje aan te knopen, zijn oprecht geïnteresseerd en vertellen uitgebreid over van alles. Van de visser op de pier tot de man aan de bar. Echt tof en heel positieve vibe geeft dat.

En ze hebben leguanen hier, ook zo leuk zijn die!! Ik heb drie bananen gekocht, kunnen we ze van dichtbij bekijken morgen :)

Morgen ontbijten en de boot op. Wordt weer vervolgd!

1. Veronique:
    14 april 2016
    I'm happy for U2, zo fijn om te lezen hoe jullie genieten! XX
    En heeeeeel veel plezier met de snorkeltour, goed insmeren die kuiten
  2. Shirley:
    14 april 2016