Dag 11 - Snorkelen en tarpons voeren

14 april 2016 - Marathon, Florida, Verenigde Staten

Donderdag 14 april alweer, de tijd gaat veeel te snel! Vanmorgen eerst een kop koffie aan zee achter onze kamer. Daarna terug gereden naar Key Largo voor onze snorkeltrip bij het John Penekamp Reef. Goed ontbeten onderweg bij Subway, reispil erin en gaaaan! Zagen deze groene leguaan nog zitten bij ons ontbijt adres, wat zijn ze ook mooi!

Groene leguaan

Vertrek om 12.15. Boot was behoorlijk vol met bijna dertig man. Drie kwartier varen en instructies verder, mochten we te water bij de eerste van drie snorkel locaties. Heel erg mooi! Van alles gezien; papegaai vissen, Dori van Nemo, enorme barracuda's, baarzen, in alle kleuren van de regenboog, gestipt, gestreept, fluor kleuren, adembenemend mooi! En Auk die het niet zo naar zn zin had. Zijn bril liep steeds vol en het wilde maar niet lukken om dat te stoppen. Komt door zn ongeschoren stoppelbaard. Na veel pielen en klooien lukte het gelukkig toch iets beter. Door naar de tweede locatie, dit was nóg mooier, dieper en meer vis soorten. Op deze duikplek is ook een Jezus beeld dat op de bodem staat, heul groot en gaaf om te zien. Vreemde gewaarwording.

Snorkelen bij John Penekamp Reef

Snorkeltrip
Bij het terug zwemmen naar de boot stikte het ineens van de vissen bij de boot... 1x raden waarom... Iemand was niet zo lekker geworden. De vissen vinden dat een waar feest. Gatver.
Door naar locatie drie, waar het enthousiasme om te water te gaan beduidend minder werd bij iedereen. Veel mensen toch last van zeeziekte, het klotste ook behoorlijk. Gelukkig werkten onze pillen goed! Ook op deze locatie weer heel mooi, het water is zo kraakhelder en blauw, de vissen alsof je ze bedacht hebt, in alle kleuren vormen en maten.

Rond 1630 stonden we weer met beide voeten aan wal en zijn we naar een tent Robbie's genaamd op Islamorada gereden. Ik had namelijk gelezen dat je hier tarpons kunt voeren. Een strandtent met steiger waar énorme, en dan bedoel ik echt angstaanjagend grote, tarpon vissen zwemmen. Ieks. En die ging ik voeren had ik bedacht. Met mn blote vingers een dooie vis uit mn emmertje halen en dan boven het water bungelen tot zon engerd opspringt om die vis op te eten. Leuk.. Auk zei meteen; dit doe ik niet hoor, doe jij maar! Het was een uitdaging om überhaupt een vis boven t water te houden want het stikte van de brutale pelikanen, dat is natuurlijk lekker makkelijk een maaltijd scoren. Maaaarrr uiteindelijk is het gelukt!  Cool! En eng!

Tarpons voeren
Door naar ons gezellige kamertje op Marathon. Zonsondergang op de kade aan zee. En door naar een restaurantje hiernaast. Prima en te duur. Wel lekker gelukkig!

Nu kijken of ik mn haar weer in normale staat terug kan krijgen, want door het snorkelen ben ik nu net een vervilte kat. Conditioner here I come.

Morgen naar het meest zuidelijke punt van de USA, Key West!

1. Mariska:
    15 april 2016
    Hahaha heerlijke stukjes steeds. Wat een gave trip skatties...fijn dat dat kots verhaal precies tijdens m'n ontbijt is Geniet er weer van vandaag xx
  2. Veronique:
    15 april 2016
    Wat een leuke belevenissen weer vandaag, en je schrijft het zo leuk Ju!
    Je ziet het zo voor je allemaal, we genieten mee Dikke kus xx
  3. Iverna:
    15 april 2016
    Wat ziet het er heerlijk uit daar! Geniet samen! Heel veeel plezier nog!!! Dikke kus x
  4. Laura:
    15 april 2016
    Stoer Ju!! Ziet er allemaal heel mooi en leuk uit. Lekker genieten van alles.
  5. Edwin:
    17 april 2016
    Wat een leuk en goed verhaal weer Juut! Het ziet er ook allemaal fantastisch uit natuurlijk. (afgezien van de beeldvorming bij het vele vissen verhaal) P.s. Waarom verbaast het mij niet dat Auke de dooie vis aan jou heeft over gelaten.....