Dag 8 - Manatees en Clearwater Beach

11 april 2016 - Fort Myers, Florida, Verenigde Staten

Maandag ochtend, wekker om 5.15 uur. Best vroeg. Zeker als je vakantie hebt. Maaaaarrr met een heel goed doel! We zijn gaan snorkelen met manatees. Eerst een wetsuit aan, snorkel pakken en de boot op. Het was nog donker toen we vertrokken uit de haven, frisjes ook nog wel. Is deze tijd van bet jaar vertrekken de zeekoeien vaak naar de golf van Mexico omdat de rivier in Kings Bay te warm wordt. Het was dus helemaal niet zeker of we deze enorme zoogdieren zouden spotten.
Na een kleine 10 minuten varen en wat informatie gekregen te hebben van de captain ging de motor uit en luisterden we of we mannatees konden horen die bovenkomen om te ademen. Direct twee stuks! De zon kwam net op dus we hadden wat licht. Ik vond het doodeng om eerlijk te zijn om in een donkere rivier te water te gaan en onder water in de diepte te koekeloeren of er zo n reus op je af komt. Omdat het water troebel was zag je pas op het laatste moment dat ze al heel dichtbij waren, ik schrok me de blubber!!

Mannatee iets dichterbij

Mannatee

Boot weer op en naar de volgende spot. Een moeder met kalf, gingen er vlot vandoor toen we weer te water gingen. En de boot weer op. Uiteindelijk hebben we wel tien mannatees gezien! Fantastisch mooi om in het wild te zien. Laatste stukje bleef ik op de boot en was er een nieuwsgierige zeekoe die mij kwam begroeten, dus ik heb wat toffe fotos kunnen maken!

Na een uur of 2,5 kwamen we weer in de haven aan en liet onze captain  nog een spot zien waar tarpons zitten. Wow. Die zijn GROOT! Ik denk zeker twee meter. Als je snel kijkt denk je dat het een haai is. Cool!

Pakken uit en snel een ontbijt gehaald. Gedoucht om op te warmen, koffer inpakken en dooorrr. Op naar Clearwater Beach. Auk wilde heel graag maar een paintball winkel in Tampa dus heeft mij afgezet bij de pier voor een middagje strand. Heerlijk gezwommen, over de pier geslenterd en van de zon en mensen genoten. En toen viel ik in slaap op mn buik. Foutje... Een pijnlijk foutje.

Pier 60 Clearwater Beach
Ik van t strand af waar Auk al kwam aanrijden, die had ook het dak van de cabrio maar dicht gedaan, te heet op zn bolletje. Naar het hotel, ingecheckt (fijne ruime kamer met kingsize bed, Nice!) opgefrist, restaurant opgezocht en lekker gegeten. Gezellie!

Na het eten naar de pier gewandeld over het strand, genoten van de zonsondergang en springende dolfijnen gespot. Zo mooi! Samen nog de pier op gelopen, toeristenmarkt, muziek, pelikanen, en vissers. Sfeervol!

image

Nu gepoedeld en dik in de aftersun naar bed. Morgen ochtend naar Fort Myers wat 2,5 uur rijden is. Met het dak dicht.

1. Shirley:
    AWESOME!!!
  2. Angelique:
    Gaaf!!
  3. Phil:
    12 april 2016
    hi hi how are u vooral goed doorgaan met creme opsmeren folks nice take care peace
  4. Edwin:
    12 april 2016
    Ik ben zoooo jaloers!! Ziet er allemaal super gaaf uit. Goed gepland hoor Juutje. Het heeft je wat uren gekost maar dan heb je ook wat..... Morgen naar Barca, maar ik hoef "gelukkig" niet met een cabrio te rijden anders heb ik ook een rooie kop!