Nog 6 weken voor vertrek!

24 februari 2016

Wat hebben we er ongelofelijk veel zin in. Vooral ik raak niet uitgelezen op internet. Na wat wikken en wegen hebben we de huurauto nu ook gereserveerd via Alamo.com, en het is geworden...... Een Ford Mustang cabrio!! Voor de niet auto liefhebbers onder ons, ziet er zo uit:

Ford mustang cabrio

Zie ons al helemaal gaan door de everglades, langs boulevards, de verbindingsweg door de Keys en natuurlijk Ocean Drive in Miami...

Plan de campagne is als volgt:

Maandag 4 april na aankomst in Orlando Sanford pikken we de huurauto op en checken we in bij ons eerste hotel La Quinta Inn aan International Drive. Vlakbij Disneys Universal Studio's, Island of Adventure en waterpark Wet 'n Wild. Naast deze drie parken staan ook de Premium Outlets op het to do lijstje. Shop till we drop! We blijven in Orlando van maandag 4 tm zaterdag ochtend 9 april.

Universal Studios en IOA

Zaterdag ochtend 9 april verlaten we Orlando en maken we een stop bij Kelly State Park. Een natuurpark waar een bron ontspringt en waar je op een rubberband door kristalhelder water stroomafwaarts door de rivier kunt dobberen. Vissen, schildpadden, eekhoorntjes en wasberen schijn je hier volop te kunnen zien. Met een beetje pech ook een aandacht zoekende alligator, maar in de regel ontlopen die liever de toeristische trekpleister plaatsen... Lets hope so..!

Kelly State Park

Na deze dagexcursie rijden door naar Crystal River voor nog meer natuurschoon. We checken eind van de middag in bij Econo Lodge voor twee nachten. Zondag 10 april gaan we snorkelen bij Three Sister Springs, wederom een prachtig gebied met kraakhelder bronwater. Ook zullen we die dag een excursie gaan boeken voor maandag ochtend 11 april, bij een aanbieder van snorkelen met mannatee's, zeekoeien. De filmpjes op youtube van deze trips beloven een ervaring om nooit te vergeten... Aangeraden wordt om te kiezen voor een vroege snorkeltrip met de gentle giants, en vroeg is echt vroeg, tussen 6.00 en 7.00 uur. Hebben we lekker veel aan de dag!

manatee

Na de snorkeltrip gaan we maandag eind van de ochtend op pad naar Clearwater. Hier blijven we een nacht in Clarion inn & suites Clearwater. De pier van Clearwater schijnt een gezellige plek te zijn, idee is chillen, dolfijnen spotten, misschien een flits bezoek aan Tampa. Auke wil hier graag een bekend paintballteam bezoeken.

clearwater pier

Dinsdag ochtend 12 april vertrekken we naar Fort Myers. We maken hier een overnachting bij Best Western Waterfront. Idee is een bezoek te brengen aan Lovers Key en Estero Mall. 's Avonds misschien Fort Myers Beach ontdekken en daar gezellig samen eten.

LoversKey_1

Woensdag ochtend 13 april gaan we bij tijds op pad want we gaan de Everglades in! Eerste stop in Everglades City voor een Airboat Tour! Het is een combi trip waarbij we zowel door de mangrove varen en over de grasvlaktes razen op zoek naar alligators.

alligator

Na dit avontuur rijden we door naar de Keys! We slapen drie nachten op Key Marathon in het Pelican rv motel. We gaan een uistap maken naar Key West, willen snorkelen bij het John Pennekamp State Park bij Key Largo en willen Isla Morada bezoeken. Tarpons voeren bij Robbie's om de adrenaline een beetje op peil te houden.

PennekampSign

Tarpons

Zaterdag ochtend 16 april rijden we naar Miami. De laatste twee dagen van onze reis brengen we door in Miami beach. We slapen in het Clay hotel vlakbij International Drive. Het plan is om in Miami gebruik te maken van een hop on/ hop off bus en een boottrip te maken naar Star Island.

hoponhopoffbusmiami

Op maandag avond 18 april vliegen weer naar Amsterdam. Ik moet er nog niet aan denken...

1. Veronique:
    25 februari 2016
    Wát beloofd dit een onwijs gave vakantie te worden lieve Ju&Auke☀️☀️
  2. Tim:
    25 februari 2016
    Whajooooohhhh dat klinkt als een super leuke trip!! :) Met een dikke shiner onder jullie kont. Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!!
  3. Shirley:
    18 maart 2016
    Whahoe spannond!
  4. Laura:
    18 maart 2016
    Echt een super reis! Fantastisch in elkaar gezet. Jullie gaan het echt leuk hebben samen.
  5. Angelique:
    21 maart 2016
    Dat ziet er veelbelovend uit, ben benieuwd naar jullie verhalen!
  6. Edwin:
    3 april 2016
    Ik wil ook!! Wordt zo'n gave vakantie dit. Geniet ervan samen!
  7. Veronique:
    3 april 2016
    Ju&Auke zijn er klaar voor, koffer die niet uitpuilt EN vanavond nog een lekkere Hollandse bal gehakt op het menu Lieve schatten, héle goede reis en héél fijne vakantie en kom heelhuids terug. HVJ mem XX
  8. Caroline:
    5 april 2016
    Het ziet er geweldig uit,nu nog jullie eigen foto's